måndag 12 januari 2015

Jag får stryk

11 januari 2015 

Halloj! På min första lediga dag sedan jag kom tillbaka valde jag att ta sovmorgon, gå ut och njuta av den friska luften, och sedan ställa mig och stryka i - och jag skojar inte ens - cirka tre timmar. Det är så det blir när man samlar på sig en massa, massa stryktvätt till ett och samma tillfälle. Jag fick organisera min garderob lite grann och leta reda på fler galgar, men nu hänger i alla fall alla klänningar och skjortor fint, och t-shirts och jeans har vikts mycket noggrant. Är det inte roligt att läsa om hur jag ordnar mina kläder? Eh?


Fick även ett par av Noahs kläder att stryka, det här är alltså inte mina byxor

Under tiden stod jag och tittade på Crash Course World History 2, som är helt fantastiskt. John Green är som du antagligen vet en av mina favoritpersoner i världen, en underbar internetpersonlighet och en toppenbra författare. Om du inte har hört talas om Crash Course, eller om du aldrig tagit tjuren vid hornen och faktiskt tittat, vill jag be dig se det här avsnittet som jag lägger upp nedan, som också känns oerhört aktuellt just nu. Crash Course har även andra serier, till exempel biologi, kemi, litteratur, psykologi, och annat, som du hittar här. Systerkanalen heter SciShow, som har en underkanal som heter SciShow Space. Det är lätt att fasta på sådana ställen, men som sagt, de är allmänt toppen i upplägg, ämne, och information.

 Det går att lägga till engelsk text, om du anser att han pratar för fort (nudge nudge mamma).
Så, titta nu! Jag uppmanar dig energiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar