lördag 10 januari 2015

Min finurliga unge

9 januari 2015 

Ett annat uttryck Noah gärna använder är "dip-dip", något han nästan alltid vill göra när han äter mat. Ibland får han en klick ketchup eller liknande att doppa matbitar i, och om han inte får det petar han otåligt på kanten av sin bricka, tittar på en, och säger bestämt "dip-dip!" Jag gav honom en satsuma idag som han klämde sönder, för att sedan "dip-dip" med sin toast i fruktsaften.

Noah, jag, och Värdmamma åkte till Monkey Music idag, och jag fick dansa runt med Nussa till den hurtiga musiken. "Where is monkey hiding, where could he be? What a cheeky monkey, hiding from me!" stannade ett bra tag i huvudet. Efter en snabb lunch hemma skulle jag iväg med Noah till dagens andra musikklass, Theater Bugs. Så snart jag vände runt hörnet hemifrån med vagnen somnade ungen, men jag tänkte att kanske vaknar han när vi kommer fram. Det gjorde han inte, så jag satt i en timme och lyssnade på mer festlig barnmusik med en sovande bebis bredvid mig. Noah vaknade inte förrän vi kom hem, då jag tänkt lägga honom i sängen. Han vaknade till i hallen, och då var det kört. Han kände igen platsen som stället där det finns en hel hög med golfbollar, och blev klarvaken. Vi skulle leka med alla dets sedan, det gick inte att argumentera.

Omorganiserat delar av mitt rum, nu har mina stylingprodukter en egen hylla med den fina ljuslyktan jag fick i julklapp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar