fredag 23 januari 2015

Lillasyster!

22 januari 2015

Idag var det dags för hemkomst för Värdmamma och lilla Annabelle, så jag spenderade större delen av förmiddagen med att städa huset. När de kom hem på eftermiddagen fick jag träffa lilla Annabelle för första gången, och då var hon nästan precis fyrtioåtta timmar gammal. Hon är så liten. Så liten att det är svårt att förstå att hon är riktig, även när hon öppnar ögonen eller rynkar ihop ansiktet, eller gnyr sådär som nyfödda bebisar gör, eller ens när jag höll henne i famnen och klappade henne med ena pekfingret på kinden. Hon är så liten. 

Jag satt i chattintervju med en kompis från Den Stora Staden sedan (dvs Växjö) för att medverka i hans gymnasiearbete, och sedan skajpade jag med Johanna under tiden jag för en gångs skull kom ihåg att äta kvällsmat innan jag gick till kören. Vi fortsatte att öva våra sånger på latin, och jag är allmänt förtjust i den glada Cantate Domino, som endast sopran och alt sjunger.

När jag kom hem satt Värdföräldrarna i köket med Grandma, som hade en (pytteliten) sovande Annabelle i famnen, och jag gjorde dem sällskap i att äta kinamat. Vi passade på att skåla för lillasyster. Värdmamma, Värdpappa, och Grandma med varsitt glas rödvin, och jag med en stor kopp te. Annabelle gnydde lite grann till svar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar