lördag 10 januari 2015

Nån festlig titel

7 januari 2015 

Idag har Augusta namnsdag. Låt oss alla minnas hur ofantligt tuff Augusta Longbottom var i the Battle of Hogwarts.

Jag rullade iväg med Noah i barnvagnen på förmiddagen, för att gå till den lokala kyrkgruppen för småttingar. Vi mötte Värdmamma där, och fick dricka te, lyssna på en Bibelhistoria, sjunga en massa sånger, leka med instrument, och pyssla. Idag skulle barnen göra varsitt flammande ljus med hjälp av toarullar och crepepapper. Jag och Värdmamma dekorerade förtjust med små klistermärken medan Noah försökte slita sönder crepepappret, som utgjorde lågorna.

Efter jobbet gjorde jag mig fräsch och fin, då jag blivit inbjuden till Ambassadresidenset för en tackdrink, tillsammans med alla andra som hjälpt till under kyrkans julmarknad i november. Jag började med att gå vilse, sedan gick jag till fel ställe. Jag kom till slut rätt i alla fall, och kunde krama om flera folk från kyrkan igen, som jag inte sett sedan innan jul. Jag blev serverad vitt vin som jag inte tyckte om, och en liten maräng som förvånade, då jag trodde att det var en minismörgås. Efter att ha minglat runt och hälsat på folk, spenderade jag resten av tiden med Alex och Erik. Jag har saknat mina pojkspolingar, som båda var här i stan även över nyår. När det blev dags att gå drog vi med oss Jacob, och gjorde upp middagsplaner. Jag följde så med till Nandos, som har tre vegetariska alternativ på menyn, och den jag provade var helt okej. Men även om maten var lite av en non-happening för min del, så var sällskapet desto bättre. Det är skönt att vara tillbaka igen.

En kärleksförklaring till mina vänner - jag är väldigt glad att jag träffat er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar