lördag 8 november 2014

Min nya vän, Jetlag

3-4 november 2014 

Alltså, vem vet ens vilken dag jag gjorde vad, eller hur länge jag var vaken, eller i vilken tidszon jag befann mig. Jag kan tala om att jag själv har ganska dålig koll.

När det var dags att åka hem från New York hade halva dagen redan passerat, då jag och mor som jag nedan visat varit i Central Park. Så efter att ha packat det sista, checkat ut från hotellet, och åkt buss till Newark airport, stod vi i säkerhetskontroll en god stund. Sedan flyg "framåt i tiden" i cirka sju timmar, för att landa i Köpenhamn. Då var klockan typ sju på morgonen och det var ju alltså nästa dag, men också mitt i natten. För mig. Jag kramade adjö till min vackra familj som tog bilen hem till Sverige, och försökte sedan få tiden att gå på flygplatsen, den här gången Kastrup. Jag var skysjuk, som jag kallar det när man har varit på ett lätt gungande plan så pass länge att marken sedan känns ostadig - motsvarande sjösjuk, fast versionen för pirater, inte landkrabbor. Ja, du fattar. Eller inte, för jag förklarar det nog lite halvdant. ANYWAY, jag lade mig någon timme på en bänk och halvsov med min datorväska som huvudkudde, innan jag fick information om min gate och kunde gå bort till den. Där lyckades jag komma in på ett kinesiskt wifi som jag av någon skum anledningen inte behövde betala för, och kunde uppdatera los bloggos och redigera bilder tills jag fick gå ombord på planet. Väl där lyckades jag inte sova heller, så när jag landade på Gatwicks flygplats var jag ännu mer zombie än förut. Nu hade jag flugit tillbaka en timme i tiden igen, men trots min förvirring lyckades jag komma på rätt tåg till Victoria. Och sedan tunnelbana och så tåg igen, innan jag kunde gå sista biten hem. Där fick jag ett stort leende av min bebis och middag av värdföräldrarna, och jag planerade att stupa huvudlösa i säng. Det visade sig dock att när man koncentrerat sig i ett dygn på att inte somna så är hjärnan inställd på den regeln, och jag somnade först efter midnatt. Eller kanske efter eftermiddagsteet, eller någon gång vid två på natten. Vem har ens koll?

Hej då New York! - För den här gången

De visade min favoritfilm från MCU, Guardians of the Galaxy, på planet

Tillbaka i Europa

Var ansvarsfull och packade upp min väska på en gång när jag kom hem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar