lördag 15 november 2014

Dåligt humör

14 november 2014 

Det här med att ha dåligt humör. Jag tycker inte om det. Inte alls. Men ibland är det svårt att vrida tillbaka humöret till glad gubbe igen, även om man vill. Jag har varit låg halva dagen, och jag vet varför, men det hjälper ju inte. Dåligt humör i allmänhet hjälper sällan.

Men trots det så tog jag mig ut i världen idag, jag sminkade mig ytterst schnyggt och klädde mig i fina kläder, och packade min datorväska. Sedan spenderade jag timmar i kyrkans kafé för att studera monologer. Jag hittade en ny som jag tycker om från The Mistress of the Inn, och insåg att jag nog borde överväga Juliet, trots allt. Jag har undvikit henne just för att den är så känd och antagligen vanlig, men faktumet att jag känner karaktären och inte minst, kan monologen nästan utantill, well... Jag tänker leka lite med den ett tag i alla fall.

Jag blev på bättre humör under tiden jag jobbade, och jag fick en massa kramar från folk i kyrkan. Mikael kom till och med med en hel korg pepparkakor till mitt bord när jag sade att jag var ovilligt på dåligt humör. Faktiskt ganska gulligt.

För övrigt har jag inte sett Hulda Jolanta på flera dagar, och jag är lite orolig för min spindelgranne.

"Haven't you heard the saying, 'it's a nice place to visit, but I'm trapped in a freaking snow globe'?!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar