tisdag 25 november 2014

Makka Pakka och hans stenar

24 november 2014 

Jag började inte jobba förrän klockan två på eftermiddagen, så när jag vaknade vid tio vände jag helt enkelt på mig och sade åt mig att somna om. De senaste dagarna har varit allmänt full-on, och jag tog den här dagen åt att sova ikapp. Det var himmelskt.

Jag hade hand om en energisk liten Noah sedan, som så snart han fick syn på mig började pipa som en mus. Det tog mig ett par sekunder att förstå varför - jag hade på mig min t-shirt med Jerry från Tom & Jerry på (med den passande texten "I don't do Mondays!"). Vi lekte större delen av eftermiddagen, och tog sedan en kvällspromenad innan middagen. Jag åt tillsammans med Noah i köket, och vi tittade på barnprogrammet In the Night Garden... 

Jag följer intrigerna i the Night Garden liiite för mycket, om jag ska vara ärlig. Idag handlade det om Makka Pakkas förtjusning i stenar, och han fick varsin sten från Iggle Piggle, Upsy Daisy, och de tre Tombliboos (Unn, Ooo, och Eee). Det saknades dock en sten för att göra en hel cirkel, och jag blev förvånad när familjen Pontipines kom bärande på den sista stenen. Familjen Pontipines är så små, och de umgås nästan aldrig med de större karaktärerna i trädgården. Makka Pakka såg dem inte ens när de kom bärande, han blev bara glad av att det plötsligt låg en till sten i hans samling. Under varje avsnitt sitter Noah och tittar med en stillsam förtjusning, och jag kommenterar allting på ett mycket sarkastiskt sätt - jag kan inte hjälpa det. Det är vår lilla middagsritual.

Övermätt gick jag sedan upp till mitt rum och råkade somna, men eftersom jag lovat att uppdatera bloggen efter de här fartfyllda dagarna då jag inte haft tid, tog jag tag i det när jag vaknade igen. Nu är klockan ett på natten och jag tänker sova igen. God natt!

Solnedgång utanför vardagsrumsfönstret

Värdpappa och Noahs Granddad satte upp en tavla som stått bakom min dörr, så nu är mitt rum ännu lite mysigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar