lördag 8 november 2014

Ingenting, egentligen

5 november 2014 

Tanken var att jag skulle jobbat idag, men det ändrades och Värdpappa tog mitt pass istället. Jag klagade inte direkt, då det gav mig tid att ligga på min säng och göra absolut ingenting, i hopp om att min yrsel skulle försvinna. Jag provade också att ta en promenad ute i det fina höstvädret, men min goda vän Jetlag hängde kvar. En trevlig kombination av trötthet, yrsel, och kyla följde mig hela dagen, och jag sköt upp att gå till affären tills efter middagen. Min stora plan i livet var att köpa mandelmjölk (höh, heter det så på svenska? Jag menar almond milk), eftersom det blir supergott till gröt och varm choklad/kaffe osv. Jag byltade på mig en massa kläder och gick iväg, och tittade på fyrverkerier under tiden. Guy Fawkes firas i England idag, en snubbe som för cirka 400 år sedan misslyckades med att smälla sönder the government, vars minne man smäller av fyrverkerier för idag. Jag noterade att de inte var lika fina som de jag i såg i New York på Halloween.

Jättepigg på att gå ut i mörkret och handla


Remember, remember!
    The fifth of November,
    The Gunpowder treason and plot;
    I know of no reason
    Why the Gunpowder treason 

    Should ever be forgot! 

Till saken hör väl också att just Guy Fawkes tog smällen (no pun intended) för hela klabbet, medan hans kompanjoner gick fria. Det är så jag förstått det från folk i alla fall, om någon är intresserad hänvisar jag till wikipedia här. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar