tisdag 4 november 2014

Dag på Museet

1 november 2014 

Det regnade idag, så vi hade inget dåligt samvete över att spendera större delen av dagen på ett museum. I hela fem timmar gick jag omkring med mor och bror, tills hjärnan blev så trött att den inte orkade se mer. Då gick vi hem och vilade istället, innan vi åt middag på hotellets restaurang, en fantastisk pizzeria. Pappa spenderade förmiddagen med att sitta på en buss, för att åka den sträcka han ska springa imorgon.

Det amerikanska naturhistoriska museet, där Natt på Museet utspelas



På vägen dit passade vi på att fota lite kvarblivet Halloweenpynt

... och det här motiverande citatet

Novemberhösten har kommit till New York

Utställning afrikanska djur

En kombination av behandlade pälsar, byggda djur, spektakulär iscensättning, och bakgrundsmålning


Utställning amerikanska djur

För övrigt var djurutställningarna mina favoriter
Jag ville egentligen ta med mig den här snubben hem... En indianrelik

Grav för fin herre där en annan man begravdes i sittande position inne i väggen, replika

Tyvärr blev min hjärna lite mosig så jag tittade mest på de forna kultur-utställningarna (istället för att läsa plakaten)

Övertygade mig själv att jag inte borde köpa den här förträffligt gulliga elefanten Peanut när vi gick genom shoppen...

Och slutligen en karta över världen, som den borde se ut helt enkelt eftersom det makes the most sense. Europa är inte i mitten, även om européer i många år gärna tyckt att de är viktigast. Just saying.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar