fredag 1 november 2013

Japp!

30 Oktober 2013

Idag var det dags att jobba igen, och det var toppen! Jag har saknat att inte ha något att göra, att inte ha ett direkt syfte. Naturligtvis har jag också saknat min lilla tokfia, Rosie, så det var jätteroligt att vara tillbaka och ta hand om tösen. Så här glad var jag:



Vi tog en långpromenad idag igen i ett par timmar, och njöt av det vackra höstvädret, och den fina solen som i alla fall jag överraskats med! Det var en massa mys, och vi gick på smågator och över Themsen och runt i boendekvarter och kontorskvarten och tillbaka över Themsen. Sen gick vi in så att jag kunde få i mig lite lunch medan Rosie sov, och när vi kom ut igen blåste det och var mulet. Alltså, London, det här med väder... Hm?

Vi spenderade sista timmarna på kontoret och lekte en lång stund, efter att Rosie fått äta (hälften valde hon dock att spy upp på mig... Jamen tack lilla du). Jag hade hängt på mig ett långt halsband med olika pärlor och stenar idag, och det var intressant! Kul att jag kan ta med mig nya leksaker som är spännande ibland. En lång stund innebar mitt jobb inget annat än att hålla i flickan, och se till att hon inte stoppade någonting i munnen, medan hon ooade och aaade över den stora blå stenen. Gullunge.


Efter jobbet mötte jag upp Johanna, och vi gick genom St James's Park bort till Leicester Square och vidare till Oxford Circus, för att köpa ett par födelsedagspresenter till min kära mor. Nu när Nanowrimo snart börjar ska jag nog tillbringa en ledig dag i St James's Park, och bara sitta och skriva och njuta av hur vackert det är där!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar