måndag 25 november 2013

Måndag i Jessieland

25 November 2013 

De senaste dagarna har jag haft väldigt stor lust att bygga ett fort av kuddar, gosa ihop mig där inne med varm choklad och en filt, och titta på Mary Poppins. Det jag kan göra åt den längtan just nu är att lyssna till filmens soundtrack, vilket jag har gjort en massa. Den är så mycket mys att jag vet inte vad <3

I övrigt idag har jag ägnat flera timmar åt NaNoWriMo, som går sådär för tillfället. Jag brukar ha svårt med den andra veckan, och sedan dess har jag inte skrivit tillräckligt... Alls. Men jag jobbar på det, och kämpar vidare! Efter 3000 ord idag började ögonen dock kännas lite fyrkantiga, så jag drog på mig löpardojjor och sprang en runda på eftermiddagen. Det är ganska kyligt väder här nu, men det var fantastiskt med ordentligt syre i hjärnan. Upgrade complete!

När jag kom hem blev jag sådär vansinnigt vrålarg igen, och förvandlades till Hulken. Det må vara så att ingen annan finner de här bilderna roliga, men jag har accepterat mitt öde som för alltid missförstådd i och med min urusla humor... Se så söt jag var! Det är roligt att vara Hulken. Synd att Bruce Banner aldrig verkar ha fullt så festligt när han är grön.


Nu ska jag fortsätta med min kära roman, glatt lyssnandes på musikallåtar från Mary Poppins, Hairspray, och Once More, With Feeling (sjätte säsongen av Buffy). Motivationen pumpar, typ. Också, här är en uppdaterad bild på min vägg, är den inte tjusig? Alla doktorerna (!), och en massa NaNoWriMo-anteckningar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar