måndag 4 november 2013

Blivande författare

3 November 2013 

Jag är tillbaka med min vanliga söndag. Det känns ganska skönt.

Således började den med att åka till kyrkan, och vara med på dagens gudstjänst. Kören var med och sjöng idag, men eftersom jag inte varit med på övningen på torsdag valde jag att gå som en icke-medlem, och sitta i bänkarna och lyssna istället. Dessutom är det lite läskigt att sjunga när man inte hör sig själv ordentligt, problemet med mina öron har ju gjort att jag fortfarande har en ganska nedsatt hörsel från och till. Kontrollerade dock med Carina efteråt att jag fortfarande kan vara med i kören, och det var inga problem. På torsdag ska vi börja preppa inför advent och lucia - colour me excited! Dagens predikan var också väldigt bra, och jag kramade om prästen Mikael efteråt, när det nu varit så längesedan vi sågs. Jag kommer saknar svenska kyrkan i London när jag flyttar hem. Kan jag inte ta med den på något sätt? Jag vill gärna fortsätta gå i en så trevlig församling, så om jag kidnappar hela svenska kyrkan och transporterar den till mig varje söndag... Det borde väl funka va? Vadå bara i science fiction?

På väg hem hoppade jag av i Hammersmith för att fylla på mitt förråd av värktabletter, och donerade sedan lite pund till Amrékillarna som gav ut poppies. Jag har velat köpa en sådan ett tag nu, och är glad att jag lyckades göra det idag! Har dock inte alls förstått hur man ska sätta på den, så för tillfället är den upptejpad på min vägg... På bussen insåg jag sedan att jag glömt mina papper som jag skrivit ut i svenska kyrkan på Boots i Hammersmith, och det var inget annat att göra än att hoppa av bussen och åka tub tillbaka. Jag fick sedan vänta in en ny buss som kunde ta mig hem... En liten extrasväng sådär bara.

Väl hemma satte jag upp lite fler festliga saker på min vägg, och den ser numera ut såhär (se nedan). Bra va? Jag lyckades knappa ihop över 6000 ord ikväll, vilket ger mig tusen ord extra för dagen. Det känns faktiskt riktigt bra!



Btw, det här är min bakgrundsbild på datorn som skymtas där lite otydligt, en tillfällig motivationsbild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar