söndag 17 november 2013

#lifewithbaby

14 November 2013 

Dagens intelligenta: att jag valde mina joggingskor på morgonen. Det behövdes.

Kom till jobbet i god tid och blev glad när den fruktade bajsblöjan inte var en bajsblöja, utan bara en vanlig kissblöja. Ah, bebislivet. Vi lekte en stund, Rosie och jag, och gick sedan ut på en promenad. Vi gick till Southwark park och traskade en stund, men sedan blev jag uttråkad på det, och den parken är ju inte så stor. Därför åkte jag bort till Green Park och tog en svängom med vagnen där, och in i St James Park. När jag kom tillbaka till Green Parks tunnelbanestation fick jag dock höra den glada nyheten att Jubilees linje var avstängd, precis min sträcka, efter ett brandalarm i Westminster.

Jag hade inte räknat med det.

Orolig att Rosie skulle vakna och vara sur och hungrig, hurtade jag iväg, genom Green Park, längs med St James Park, till Westminster, följde Themsen, över Blackfriars Millenium Bridge, bakgator runt till London Bridge, iväg till Bermondsey och tillbaka till kontoret. Tack och lov vaknade inte Rosie förrän vi var över halvvägs, och hon tittade bara på mig resten av vägen, och jag kunde mata henne ordentligt utan för mycket gnäll när vi kom hem.

Lite bilder från dagen:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar