torsdag 7 november 2013

Londoniskt regn och andra nyheter

6 November 2013 

Jag har fortfarande ganska dåligt med flyt. Och massa sömnbrist. Aaaah, nanowrimo-symptom!

Vaknade i alla fall idag igen, och gjorde mig presentabel att åka iväg till jobbet. Det regnade hela morgonen (och hela resten av dan), och jag glömde mitt paraply. För att hantera kylan hade jag dessutom min höstkappa istället för regnjackan.

Jag tog Rosie på en promenad vid lunch, och traskade omkring i regnet. Försökte även äta lunch, men det ville sig icke. Traskade tillbaka genom regnet istället. Den här gången med paraply! Massa mys. Tog även den mest stereotypiskt engelska bilden någonsin:


Sedan hängde jag länge på kontoret med Rosie, vi lekte lite, bytte blöja, åt ett par gånger... Men vi blev lite uttråkade båda två. Så vi tog en promenad igen, ut i den mörka eftermiddagen. Egentligen skulle jag bara jobbat till klockan tre, men Lena bad mig stanna till fem. Det råkade sedan dras över till sex, när jag skulle ha varit på ett Costa för ett nanowrimo-write in. Jag kom dit ungefär en timme senare, och hoppades att ingen skulle märka fläcken bebiskräks jag hade på axeln (som Rosie tyckte förbättrade min nya kofta). 
Jag hann skriva ungefär 700 ord. Min dator visade på 90% batteri, vilket tydligen inte är mer än 30 minuter. Tio minuter senare varnade den att det bara var fyra kvar. Jag var dock beredd på detta, och hade med mig laddare och adapter. Kopplade in den i uttaget, men inte en enda signal. Så var det med den saken. 

På väg hem sedan hände ett antal olika saker som gjorde att jag kom hem sent - den närmaste ingången till tunnelbanan var tillfälligt stängd, och det var "severe delays" på min linje. Det är alltid lika obehagligt att höra meddelande på högtalaren som säger "there are no trains going between Victoria and Brixton, due to a passager under the train at Pimlico". Värre hade det ju dock varit i rusningstid... 





(Okej, lite överdrivet många bildklipp kanske. Men det här är den roligaste videon, och så lättrelaterad för mig just nu. Sen... Ja, jag tar varje god ursäkt att peta in Dan i något inlägg!) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar