söndag 17 november 2013

Vardagssöndag (?)

17  November 2013 

Låt mig dela med mig av underliga detaljer ur min dröm: jag och min lillebror var på utflykt med familjevännen David Tennant (!), och en av mina flatmates hade bytt ut vår toalett mot ytterligare ett badkar.

Efter de festligheterna gick jag upp och traskade med min kära Johanna iväg till kyrkan för dagens gudstjänst. Hela kyrkan leker hela havet stormar nu när den årliga Julmarknaden närmar sig, och jag ser fram emot att hjälpa till i helgen! Jag har anmält mig för tjänstgöring som volontär hea torsdagen och söndagen.

Jag kom hem efter en mindre lunch och karnevalrunda (nästan, vi misslyckades med att fånga ett gosedjur i en sådan där automat... Skojigt vilt liv här i storstan!), och blev sur när bloggen inte ville samarbeta med mig. Jag vet inte varför den plötsligt vägrar låta mig lägga upp bilder, det har faktiskt inte hänt förut. Jag ska undersöka saken noggrannare imorgon, se om det har ändrat på sig. Efter det spenderade jag ett par timmar med att få min nano-roman med att bli kul att skriva igen, och kunde fördjupa mig i min världs mytologi, vilket var spännande.

På kvällen mötte vi upp vår bästa middagsgäst Andrea igen, och fann oss idag på väg till Gourmet Burger Kitchen i Earl's Court. Kvällen besmyckades av ett mysigt duggregn, förutom gott sällskap och god mat... Och många pinsamma minnen från svunna tider som förhoppningsvis aldrig kommer att se ljuset skriven i text på internet. Efter några timmar åkte vi hem, och nu väntar sängen med de vanliga löftena om ett för varmt duntäcke, två något knöliga kuddar, och en tidig uppstigning imorgon. Ah... Det var den söndagen det.

Så oerhört dryg jag ser ut att vara. Men gillar min sminkning, och min vackra gloria från taklampan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar