tisdag 12 november 2013

Bloggen gick sönder

(så föråt att de här inläggen kommer så sent, servern har varit nere i tre dagar)

7 November 2013 

Idag vaknade jag på det sämsta sättet: jag vaknade inte av alarmet, men det var med i min dröm, och det var min uppgift att stänga av det. Det var precis lika frustrerande som det är för Phoebe i The One Where They're Up All Night. Till slut kom Johanna in och i förbifarten sade "det är ditt alarm", vilket äntligen fick mig att vakna så jag kunde få tyst på oljudet.

Idag var jag fancy klädd och kände mig som en riktig kontorskvinna, i tunna ljussvarta/grå strumpbyxor, högklackat, och svart kjol. På förmiddagen tog jag med mig Rosie till stan, vi åkte bort till Green Park och tog vår promenad där - jag har tröttnat lite på områdena allra närmast kontoret. Det var återigen en trevlig höstdag, och flera människor tog vackra höstkort i parken, och kastade glatt omkring vackra löv för dramatisk känsla i sina foton. Jag nöjde mig med en ödslig park bakom stängsel.


På kvällen började vi med advents- och luciasånger på kören! Det har jag verkligen sett fram emot, det ska bli så roligt att gå Luciatåg igen! Jag har dock en hel del att öva på, för det är många nya arrangemang jag inte sjungit tidigare. Dessutom vill jag ibland ludda iväg till sopranstämman och inte hålla mig på mina altstämmor, så det blir till att träna ordentligt innan de stora framträdandena i olika kyrkor och katedraler här runt i London!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar