fredag 22 november 2013

Funk

20 November 2013 

Det här med att blogga är alltid lite svårt, när man skriver om sitt eget liv. Vad delar man med sig av? Vad håller man för sig själv? Och när man vill berätta någonting som är i en gråskala mellan de båda, hur sållar man? Knepigt det där.

Jag var tyvärr kvar i min funk från igår under större delen av dagen, vilket gjorde för en ganska dålig dag, trots att jag följde mina planer och faktiskt tog mig ut i världen. Promenerade från Westminster till Temple, där krigsskeppet The Wellington ligger, och är en gratis utställning i sig. Dessvärre, insåg jag när jag kom dit, är den bara öppen måndagar och söndagar.



Jag åkte till Science Museum istället, mycket för att kika på de Doctor Who-muggar jag hört ryktas om att de skulle ha där. De hade mycket väl muggar, men jag insåg att jag tyckt att de såg mycket finare ut när de var fyllda med varm choklad och marshmallows, som i bilderna på tumblr. Jag gick ändå runt på ett par av utställningarna, och förundrades över Yuri Gagarins liv, och hur läskigt det är med människorna och rymden. Fascinerande, men läskigt. Vi är ju så små.



På kvällen, efter en välbehövlig paus hemma, då jag faktiskt lyckades peppa upp mitt humör lite grann, möttes Andrea, Johanna, och jag på Starbucks i South Ken för en sen kaffedrink. Vi pratade och skvallrade och pratade i vanlig ordning, sådär som man gör. När de stängde vid tio sade Johanna och jag god kväll till Andrea, och åkte bort till Westfields shoppingcenter, där vi klockan midnatt skulle titta på nördpremiären av The Hunger Games: Catching Fire. Detta inte för att vi är extrema nördar när det gäller just Hungerspelen (men väl så mycket annat), utan för att den visningen passade bäst i vårat gemensamma schema. Betyget från mig landade på 3/5, väldigt snygg rent visuellt, riktigt bra skådisar, men saknade några detaljer, och precis som boken, inte en egentligen toppenstory. Jag vill dock ändå påstå att den här filmen var mycket bättre änden första, då den fick mig att bry mig om karaktärerna på ett helt annat sätt. Rekommenderas att se den? Jodå. Absolut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar