söndag 17 november 2013

Nordiska gudar och sånt

12 November 2013 

Efter en dag av att göra i princip ingenting var det trevligt att Johanna drog med mig på bio. Vi har upptäckt att vi har inte mindre än två stycken väldigt nära där vi bor, i ett förvånansvärt stort köpcenter. Gissa var jag kommer gå lös på skönhetsprodukter innan jag åker hem?

Vi gick och tittade på Thor: The Dark World, trots att ingen av oss sett den föregående filmen i serien. (Jag har dock senare insett att jag visst sett åtminstone halva Thor innan...) Johanna är dock ett äldre Marvel-fan än vad jag är, och jag har börjat suga till mig allt Marvel jag kan på sistone (Joss Whedon gjorde The Avengers, kom igen! Dessutom den jätteroliga serien Marvels Agents of S.H.I.E.L.D.). Ofta med superhjältefilmer från just Marvel kan man hoppa in lite varstans - man förstår kanske inte alla referenser, men det är fortfarande bra underhållning. Samma sak gällde med den nya Thor, underhållande och visuellt väldigt snygg, men rent manusmässigt saknade den lite intresse. Den är ju en del av Marvels "fas 2", och Johanna och jag kunde enas efteråt om att den var mycket av en transportsträcka, vilket var lite synd. Jag klagar förstås inte när jag ostört kan titta på Tom Hiddleston som Loki, och jag älskar Marvels underbara humor, så det var ändå en helt okej film!

I övriga peppiga nyheter så finns det biljetter kvar till 50-årsjubileumet av Doctor Who, på den bion som ligger sådär bra och nära, så det är ett stort wohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar