måndag 4 november 2013

Shoppingdag med mina älskade

1 November 2013 

Det är så skönt att ha min familj hos mig.

Idag traskade vi bort längs Shaftsbury Avenue, och spenderade ett par timmar på shopping. Jonathan och jag gick glada i hågen till Forbidden Planet, där vi återigen fascinerades av alla festliga prylar, roliga böcker, och spännande serier. Vi köpte varsin julklapp till varandra också, och jag kommer nästa år kunna pryda min vägg med en Buffy-kalender. Woho! Men det har jag förstås glömt nu, för det ska ju fortfarande vara en överraskning på julafton! Vi köpte också varsin liten påse med en plastdoktor i, och spänningen var hög när vi öppnade dem, för att se vilka vi fått. Jonathan lyckades få den fantastiska Nine, medan jag kunde ta hem charmtrollet till Four.


Vi åt på en traditionell pub, innan mamma och jag gav oss iväg på jakt efter lite kläder, medan pojkarna tittade på skor. Efter en sväng i Covent Garden åkte mor och jag tillbaka till Earl's Court, där de residerade på ett hotell, och satt och pratade och fikade en stund på Costa. Jag njöt som vanligt av deras chai latte...





Vi fick sällskap av Johanna till middagen, som återigen intogs på en italiensk restaurang... Lika tråkigt att äta samma sak två kvällar i rad kanske, men man kan liksom inte gå fel med italienskt. Så jag nommade faktiskt på exakt samma meny som igår, dock var det ju en annan restaurang, så lite skillnad blev det allt! (Jag är petig med mat, okej? Det är alltid kul när jag gillar något). Sedan åkte vi bort till Victoria, och gick på den mycket familjevänliga musikalen Billy Elliott. Den var väldigt lik filmen, men inte lika allvarlig, utan med en mycket lättare, komisk ton, även om de fick med dramat med strejken och klasskillnaderna. Jag har sett filmen ett flertal gånger, och kunde faktiskt många delar av dialogen... Musiken, som gjorts av Elton John, var jättebra. Min enda besvikelse, dock en stor en, var att de inte hade med min favoritscen, den allra sista scenen i filmen, som visar hur duktig han blivit när familjen och kompisen kommer och tittar på hans föreställning. Men förutom det så var den mycket bra!

Väl hemma skrev jag 2000 ord för Nanowrimo. Jajjamän, det här ska vi lyckas med!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar