tisdag 29 september 2015

Ugh, måndag

28 september 2015

I vanliga fall tycker jag om måndagar.

I natt vaknade jag, och var trött hela dagen. Tröttheten ackompanjerades av en riktigt dryg huvudvärk, som gjorde skolarbetet jobbigt att fokusera på. Jag satt och längtade efter min säng under sista lektionen. Så snart vi fick gå gick jag faktiskt hem, tog ett par huvudvärkstabletter, och gick och lade mig. Min hjärna ville nog ha sömn, för jag sov i hela två timmar.

Inte helt pigg

När jag vaknade tog jag en promenad, vilket hjälpte, en dusch, vilket också hjälpte, men inte hela vägen. Jag var i en liten funk, och kände inte alls att jag orkade med. Därför skickade jag ett sms till min nye körledare och meddelade om min stundande frånvaro från övningen ikväll, men lovade att komma nästa gång, när hela kören ska sjunga tillsammans. Det känns surt, men jag avgjorde att en mindre fokuserad kväll var, förvisso tråkigare, men det bättre alternativet. Jag tog ytterligare en promenad, ut i mörka kvällen, och när jag kom tillbaka var huvudvärken äntligen helt borta!

På bra humör igen! Woho, får åtminstone sluta måndagen på rätt sätt ☻

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar