måndag 28 september 2015

Bittersweet

27 september 2015

Efter en frukost bestående av min specialitet, avocadotoast och te, hoppade Bogdan och jag in i bilen igen, och Bogdan sade hejdå till Vimmerby. Vi körde upp till Linköping och hälsade på min bror, och fick se hur lägenheten nu ser ut. Bord har kommit, han har hunnit packa upp en del, det ser superbra ut. Pojkarna slog sina kloka huvuden ihop över avancerad matte, och jag passade på att gosa in mig i soffan.

Snart kom mamma och pappa, som var på väg ner från Stockholm. Pappa, till ingens förvåning, sprang Lidingöloppet i helgen, med gott resultat. Vi hade bestämt att mötas hos Jonathan och sedan äta lunch tillsammans. Det passade bra eftersom de var på väg ner, och Bogdan flyger från Linköping. Vi umgicks ett tag och fixade med gardiner hos Jonathan (strykning och uppsättning osv), innan vi hittade en restaurang. Vi hamnade på Hamlet, som hade väldigt trevlig inredning, och ganska okej mat. Inte spektakulär, men sällskapet gjorde det hela desto bättre. Kul att kunna genomföra gemensam lunch sådär när alla i vanliga fall är på hela olika ställen.

Sedan blev det dags att ta adjö av både bror och pojkvän, Jonathan skulle hem och engagera sig i mer matte, och Bogdan skulle komma att upptäcka att Linköping flygplats är minimal och ganska tråkig att spendera ett par timmar på. Jag fick skjuts med mina föräldrar tillbaka till Vimmerby. Bytte från mina klassiska mockaboots till gympaskorna, och traskade ut i skogen. När jag kom tillbaka, full av energi, passade jag på att städa mitt rum igen, och kunde sedan nöjt ta fram resterna från gårdagens middag som Bogdan fixat... (Han skämmer inte alls bort mig. Jag kan bara inte laga mat. Jag diskar istället). Allt som allt, en allmänt fantastisk helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar