söndag 13 september 2015

Inredning

13 september 2015

Här kommer den spännande fortsättningen! Jag blev kvitt min nemesis. Eller tja, jag fick ihop hyllan till slut. Pappa städade fläkten. Mamma fick igång diskmaskinen. Jonathan är nöjd med sitt hem.

Vi spenderade ytterligare tid i inredningsaffärer idag, och jag hittade nya favoritljus. Jag får förstås inte ha levande ljus på internatet, men jag kan ha levande ljus hemma. Märket EightMood har två doftljus med namnen Audrey Hepburn och Mother Teresa, som jag sniffade på inne på Mio. Någon dag ska jag skaffa dem att dofta upp min vardag... Jag fann också den här fantastiska kartan, som någon klurig person designat:

"I'll take you down to Winnipeg - THAT'S IN CANADA!" - A Very Potter Musical

Det jobbades på idag också, och vi blev efter några timmar så klara som vi kan bli i nuläget med lillebrors hem. Efter nöjt konstaterande från alla att "jomen det här bli nog bra, ska du se" åkte far, mor, och jag ifrån Jonathan, och jag fick hoppa av här i Vimmerby. Jag ser fram emot att besöka Jontus om några veckor igen, och få se stället när han hunnit packa upp och bo in sig lite grann.


Min mor har haft det här porslinshuvudet liggande i en låda i flera år (eftersom min far inte ville låta henne ha det uppe), som min bror nu glatt har tagit över, för att förvara sin hatt på... Ganska stilfullt ändå?

När jag kom hem till mitt lilla rum pysslade jag i ordning med de saker som föräldrarna lämnat mig på vägen upp, mattor och grejer. Jag har haft tid att bo in mig och få det mysigt och personligt så som jag vill ha det i mitt rum, så här följer de sedan innan utlovade fotona över hur jag har det:


 På dörren hemma i Trollskogen har jag massvis med inspirationsbilder från mode- och sminkmagasin, och några fick följa med hit. Mattan ramar in och gör rummet ombonat, mina gardiner från Indiska ger rummet mer personlighet. På skolans fåtölj ligger min nyaste filt, Toasty MacSnuffles, döpt efter den filt jag hade i London som jag gav till en uteliggare, Toasty MacSnuggles. Ljusslingan fick jag från min granne Agnes, som inte ville använda den.


 Fluffiga filten Ofelia hängde förstås med hit, också den köpt i London, liksom lakanen under (alltihop dock från IKEA...), och ovanför sängen hänger en tavla som min mor gjort.


 Hyllor! Med ljusslinga, förstås. Favoritreceptböckerna, samling med alla säsonger av Vänner, tidningar, sminknecessärer och skönhetsprodukter, vitaminer och termomuggar. Whoop whoop.


 Skrivbord med foton på viktiga personer, fruktskål och dator, och den lika viktiga temuggen, en anslagstavla fylld med viktiga saker. Har jag berättat att jag älskar anslagstavlor? Jag älskar verkligen anslagstavlor!


 Det fanns ingen spegel i rummet, så redan andra dagen tog jag mig till ÖB för att ställa tillrätta detta ödesdigra misstag. Fick hjälp av en vaktmästare att sätta upp den på passande plats.


Och sist men inte minst, den stickling jag fick av Tuva senast vi sågs! Hubert Stickling, i sin fina rosa kruka, som står och ler mot solen ovanpå mina skolböcker. På lampan har jag också radat upp de ringar jag valde att ta med mig hit, vilka spökreflexen ovanför vaktar åt mig. Fint va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar