söndag 27 september 2015

Fredagsnöjen

25 september 2015

Bogdan och jag vaknade upp till ett soligt och härligt Vimmerby, så efter frukost begav vi oss iväg till centrum, för att ta en lång promenad genom byn. Jag traskade på i god tro att jag kunde vägen, men till slut drog Bogdan fram google maps och förkunnade att vi gick i helt fel riktning. Jag ville ta med honom till den fantastiskt vackra kyrkogården, och med kartans hjälp hittade vi dit. Jag älskar att promenera i kyrkogårdar, framför allt en morgon som denna, lugn och stilla, med daggen glittrande i solljuset. Vi träffade dessutom ett par tanter som rastade sina übergulliga, fluffiga, vita hundar, och hälsade på dem.

Minneslunden har en söt bro med tillhörande vatten

Därefter fick jag ta mig till klassrummet igen, för dagens enda lektion, naturkunskap. Vi diskuterade evolutionen och gick igenom "vad vetenskap är". Inte speciellt stimulerande, men trots allt ett roligt ämne.

På kvällen använde vi oss av TripAdvisor för att hitta en passande restaurang, och appen gav resultat! Vi bokade bord på Brygghuset, en jättemysig restaurang i varm och rustik pubkänsla. Under den här helgen har de en italiensk specialmeny med fyra rätter, som vi genast fattade tycke för. Bruschetta följdes av pasta med svampsås, en laxhuvudrätt, och efterrätterna tiramisu och vaniljpannacotta. Det var supergod mat, och Brygghuset kan vi båda varmt rekommendera! Dessutom känns det fint att kunna avsluta veckan med en underbar dejt som inte förs över Skajp.

Bruschetta med tomat, pinjenötter, och guacamole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar