torsdag 1 oktober 2015

Underbara lediga onsdag

30 september 2015

Lärarna på folkhögskolan i Vimmerby ska lära sig om mänskliga rättigheter (no joke), så jag får hela dagen för mig själv! Jag missar i och för sig bara två lektioner och har onsdagarna mer eller mindre lediga i vanliga fall också, men det är ändå en helt annan grej att helt "slippa" skolan. Vaknade på topp och fortsatte i samma stil.

Faktum är att jag bokat tvättid vid åtta för att trots ledigheten komma upp vid normal tid. Woho, sneaky tvättekniker! Hade dessutom köket för mig själv och kunde njuta av en lugn frukost. Blev påmind av mina vänner att jag skulle vara klar med tolfte kapitlet av Persuasion idag, eftersom vi bestämt skajpdisk (dvs Skype-diskussion) vid elva. Jag hann lyssna tom kapitel tio, men kunde ändå prata åsikter och funderingar med Johanna och Tuva.

Vimmerby och dess folk visade sig från sin bästa sida

Jag tog en lång promenad runt i Vimmerby, och införskaffade en husväxt. Träffade dessutom den trevligaste försäljaren inne på stans parfymeri! Har letat efter en ny doft för hösten ett tag nu, och fick hjälp av henne. Är nu nöjd ägare av en liten Olympéa (eau de parfum) av Paco Rabanne - den doftar ljuvligt varmt, och är djärvare än min vår- och sommardoft. #livingthedream Floristen var också trevlig och ledsagade mig i husplantsdjungeln, och jag har nu en mörklila sak i en grå kruka på mitt nattduksbord. Jag har glömt namnet, jag kallar den Rosalinda. [Rå-sah-lin-dah]. Yay! Mitt rum är så hemtrevligt så. Jag har beslutat att ge upp min jakt på egna, begagnade möbler, och nöja mig med de som följde med rummet. Nattduksbordet är så stort att Rosalinda får plats, och fåtöljen är inte så farlig om jag använder skrivbordsstolen som fotpall. #resourceful

(... Överanvänder jag #? Vet inte om jag gör det ironiskt längre eller inte)

Voilà, skåda Rosalinda, Huberts nya kompis



På kvällen sorterade jag bland mina produkter och fick lite bättre ordning på rummet, samt valde ut de här läppstiften att ha kvar på skolan. J'adore make up, som ni vet.

 Det har varit jätteskönt att ha en dag bara åt min själv, att komma i ordning, och få saker gjorda. Vet inte varför, men jag har varit lite låg sedan slutet av helgen (kan vara så enkelt som att jag plötsligt sade adjö till alla på en gång), och inte riktigt "med". Behövde väl en mini-mental breather, och känner mig nu mycket mer redo, för livet i allmänhet och skolan i synnerhet. Skönt att veta att det nu bara är två dagar kvar till nästa ledighet... Ibland behöver man helt enkelt bara ladda om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar