fredag 11 september 2015

Skolfantast

11 september 2015

Idag var en riktigt bra dag! Jag hade bara en lektion, men det var min första naturkunskapslektion någonsin! Inte någon ny fakta alls, men det var roligt och intressant, läraren är superpepp och engagerad, jag fick diskutera med tre andra elever som hade vettiga saker att säga, och kunde sitta och förundras över universum. Känns bra att kunna vara så nöjd med en lektion.

Studiesugen elev, som dessutom satt kvar efter lektionen och renskrev diskussionsåsikterna

Naturkunskap på basnivå är en relativt liten kurs, och det är bara ett pass i veckan. Jag har inga andra lektioner på fredagar, och får så både sovmorgon, och slutar innan lunch. Inte helt dumt, faktiskt. Lunchen spenderade jag för övrigt med nya vänner från internatet och yrkesutbildningarna, och därefter satt jag i skajpdiskussioner med mina vänner om Persuasion. Än så länge har vi liknande åsikter, om att bokens första sex kapitel är lite långtradiga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar