måndag 28 september 2015

Målilla Älgpark

26 september 2015

Innan han kom hit surfade Bogdan runt på TripAdvisor och letade efter saker att göra, här ute i ingenstans. Han hittade en älgpark, och var sedan uppspelt som ett litet barn på julafton när vi pratade om det på Skajp. Jag har alltid varit fascinerad av älgar, och har bara sett två stycken i verkligheten, från tågfönstret. Så idag åkte vi till Målilla, och besökte deras fantastiskt fina älgpark - vi fick mata och klappa dem, och hälsade också på deras gosglada getter. Det var en festlig upplevelse, och väl värt ett besök! Jag kan nu dessutom bekräfta att jag har hört en älg sjunga, och det låter... Otroligt korkat, om jag ska vara ärlig. En yngre älg bröt ut i bröl när vi matade den, och det var så oväntat att Bogdan först frågade om det var jag som gjorde ljudet.


Ut i skogen, till älgen!

Den sjungande älgen, glad i färska löv

Om nom nom

Erkänn att de ser lite lika ut? #älgkonversation

Getterna var också fantastiskt pepp på löv! 

"Ta det lugnt, det räcker till alla!"

Sötaste fotot någonsin

Den lilla geten ville gärna smaka Bogdans tröja

Och var lika intresserad av min halsduk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar