onsdag 23 september 2015

Onkel Onsdag

23 september 2015


Two roads diverged in a wood, and I—
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.
- Robert Frost 


Jag begav mig ut i skogen igen, den här gången tidigt på eftermiddagen, för att fånga ljuset. Jag mötte en vaksam ekorre. Jag jämförde storlek på svampar. Jag hittade massvis med mogna blåbär! Jag njöt av att vara i skogen på dagen.

STOR svamp

liten svamp

I övrigt har jag haft en mycket produktiv dag. Min långa håltimma ägnade jag åt att tvätta och städa. Jag tog till och med ett engagerat varv i köket och vardagsrummet, eftersom flertalet internatare här inte har förstått miraklet som stavas diskmaskin. Eller fenomenet soptunna. Jag kom tillbaka efter min promenad och gjorde yoga- och styrkeövningar, som jag avslutade med meditation. Det börjar så sakteliga bli en vana, och det gör mig stolt. Det kanske låter tråkigt, men jag tycker om rutiner. Rutin har det också blivit att avsluta dagen med en kopp te, Skajp, något serieavsnitt, och sedan någon timmes läsning. Ikväll har jag fortsatt med sjunde säsongen av MasterChef Australia, jag dricker mitt nya favoritte Vanilla Caramel (Lipton), och senare blir det att läsa senaste numret av SOLO och få lite bättre koll på höstens trender!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar