lördag 11 oktober 2014

Extrem Super-städning

9 oktober 2014 

Idag vaknade jag och tittade ut genom fönstret, bara för att se den här kompisen:

Godmorgon!



Jag hade i uppgift att städa idag, familjen var ute större delen av dagen, och på kvällen kom Värdpappas föräldrar på besök från Sverige. Jag antog min uppgift med stor vikt, och tänkte mig att huset skulle vara skinande rent vid deras ankomst. Jag började i mitt eget rum.

Så värst kul är det kanske inte att läsa om städning, så du får förlåta mig, men jag blir alltid SÅ TAGGAD av att ha ett rent hem! Woooo! Dammad är bokhyllorna och skrivbordet, ordentligt med sprej, putsad är speglarna, och dammsugit är golvet. Dessutom är tvätten tvättad och lakanen rena och fluffiga igen. Heltäckningsmatten som dominerar i huset är dammsugen som den aldrig blivit dammsugen förut, och badrummen glänser efter diverse bakteriedödande medel sprutats lite mest överallt. I köket finns inga smulor, runt chinchillans bur är det inte längre strött sand, Noahs leksaker är stoppade i rätt lådor. Alla gamla blöjor är slängda och alla papperskorgar tömda. Hallmattorna ligger på rätt ställe. Allt är fint och fräscht.

Det tog inte hela dagen, förstås, men jag gav mig själv rast att ta en långpromenad vid lunch, och mailade Carina för att meddela min frånvaro från kören ikväll. Jag ville hellre känna att jag fick det så pass rent som jag faktiskt ville ha det, och jag ska fortfarande sjunga på gudstjänsten på söndag. På så vis hann jag till och med fräscha upp mig själv och göra mig någotsånär presentabel till dess att Farföräldrarna dök upp, och jag kunde hälsa på dem. De var väldigt glada, framför allt eftersom Noah känt igen dem och uppspelt viftat med armarna (en indikation till att han vill ha kramar) när han fick syn på dem. Det blev en ganska sen, men väldigt trevlig kväll, då vi satt uppe och drack te och åt rostat bröd tillsammans.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar