torsdag 9 oktober 2014

Ny musikal!

4 oktober 2014 

Dagen började med shopping för familjen, och vi tog en promenad runt i Covent Garden. Jonathan och jag gick förstås till favoritstället, The Forbidden Planet, pappa letade sportaffärer, och mamma flanerade. Fullständigt förutsägbart, med andra ord. Min bror hittade dessutom en kofta åt mig på H&M som jag kommer att använda resten av evigheten för den är det absolut mysigaste i världen. (Det regnade och jag var inte klädd för kallt väder, så, du vet).

På kvällen hittade vi en spansk restaurang vid Piccadilly, där vi intog vår kvällsvard. Servitriserna var fruktansvärt dåliga på sitt jobb, och det var lite för högljutt, men maten var fenomenal. Därefter begav vi oss till Prince of Wales theatre, för att se musikalen The Book of Mormon. Musikalen är skriven av skaparna till South Park, och har en blandning av pepp musik och delvis förolämpande humor, och har fått fantastisk kritik sedan den sattes upp för första gången på Broadway 2011. Den kom till West End 2013, och vi gick alltså och såg den ikväll. Jag hade ingen aning vad den handlade om, och var lite nervös för att jag skulle finna skämten och handlingen för orättvis och förolämpande. Handlingen i korthet: två 19-åriga Mormoniska missionärer åker till Uganda för att sprida sin religion. Jag skrattade i kapp med resten av publiken - flera av replikerna och gesterna var fullkomligt klockrena. Musiken var typisk musikal men med flera olika genrer som nyanserade, och det märktes att koreografen hade haft kul med dansnumren. Att en av huvudpersonerna dessutom spelades av en av mina Team Starkid-idoler, AJ Holmes, var ju bara en bonus. Jag kan varmt rekommendera The Book of Mormon till folk som inte tar alltför lätt illa upp och som inte är extremt gudstroende. (Även folk som är passionerat emot svordomar kanske bör välja en annan musikal... Men för andra är den mycket sevärd!)


Föräldrar funderar över middagsmenyn

Syskon väntar på servering

Vegetarisk dröm à la Spanien
Alexia Khadime och AJ Holmes som var sötast under numret "Baptize Me"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar