lördag 11 oktober 2014

Diskussioner med en ettåring

10 oktober 2014 

"Här gubben, ska du äta sparrisen? Yumm-- Nej, Noah, sätt den på bordet, kan du sätta den på bordet är du snäll? Tack så mycket. Och Noah, fina gentlemän använder sin gaffel, inte händerna..."
"Eh eh eh!"
"Du får den om du dricker ur den, du får inte bara hälla ut vattnet ur flaskan, såja... Bravo! Här, vill du ha lite fisk? Du har en massa fisk som du plockade ur skålen förut..."
*supergulligt, nöjt leende*
"Om nom nom, ja. Vet du, att sedan när du har ätit så kan vi gå upp till vardagsrummet och leka med farmor! Det blir väl roligt? Eller vad säger du?"
"Tänt!" *pekar upp på lampan*
"Ja, det har du sannerligen rätt i."

Noah sov under sin vanliga lunchtid idag, så vi åt lite senare lunch, och missade således musikgruppen Theatre Bugs. Men det gjorde inte så mycket, när han vaknade igen var pojken pigg och glad, och åt med god aptit (även om han fortsätter med buset att hälla ut allt vatten från sin flaska snarare än att dricka det...). Noahs farmor kom ner till köket och höll oss sällskap en stund, och jag kan påstå att farmödrar verkar låta exakt likadant när de snällt säger "Bajsar du?" till en liten bebis. Noah tog en paus i sitt ätande för att se extremt fokuserad ut, något jag fick glädjen att ta hand om senare. Efter den festen gick vi in i lekrummet, och både Noah och jag slösade en massa energi på att leka. Det var riktigt roligt, ibland orkar jag inte vara jätteengagerad i leken och låter honom påta lite mer själv, men idag kröp vi omkring tillsammans, han åkte sin bil och övade på att gå, och fick flyga på mina knän, och så vidare. Farmor satt på soffan och pratade med oss samt löste korsord.

För första gången på ungefär två veckor slutade jag redan vid tre, så jag pluggade in The Lord of the Rings i öronen (jag har nu börjat lyssna på den andra boken!) och tog en buss till Stratford. Min länge efterlängtade shoppingkväll var här! Som vanligt gick jag till Westfield, och jag överväldigades igen av hur mycket jag älskar gallerior. Jag tycker bara så mycket om dem! Visst kan det vara trevligt att flanera längs en lång shoppinggata, men personligen väljer jag gallerian varje gång. Jag tog mig till LUSH, där jag bytte in fem tomma burkar mot min favoritansiktsmask, Cupcake. Inte bara är LUSH emot djurtester, och använder bara naturliga råvaror, de återanvänder också sina burkar och tuber. Kan det blir bättre? Förutom en sväng till Primark köpte jag bara smink och skönhetsprodukter, något jag är väldigt pepp på. Jag hade till exempel ingen aning om att Benefit the POREfessional såldes i England, men jag råkade på den på Boots. Hittade också ett spännande bananshampoo på The Body Shop och lite annat matnyttigt. Till Primark gick jag för att norpa åt mig ett par svarta byxor till mina servitrisjobb, och jag hittade också ett doftljus och ett telefonskydd. Jag orkar inte köpa ett från nätet, så det fick bli ett toppengulligt och lika billigt från Primark istället.

Ljus med doft av kokos och vanilj, och ett iPhoneskal med paret Pigg i London!


När jag kom hem satt Värdfamiljen och Farföräldrarna, minus Noah, vid köksbordet, och jag kunde servera mig ytterligare en kopp te. Det blev ännu en trevlig kväll i gott sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar