lördag 11 oktober 2014

Bortskämd nanny

8 oktober 2014 

Tanken var att jag skulle ge Noah lunch när jag började jobba idag, men det stod klart direkt att han verkligen behövde sova. Värdmamma skulle iväg till tåget för att åka till sitt jobb, så vi gjorde henne sällskap dit. Noah somnade på en gång.

Jag har nämnt det ett par gånger i tidigare inlägg, att det har varit mycket att göra den senaste veckan, och det är sant. Jag har jobbat mycket, både med Noah och med hushållet, Värdföräldrarna har jobbat mycket, Värdmamma var borta på jobb i Skottland några dagar, och de hade en familjevän som stannade hos oss några dar. Dessutom skulle ett stort förråd sorteras genom för att omvandlas till gästrum, då Värdpappas föräldrar snart kommer på besök. Så i vårt lilla hus har det varit lite stressigt och till och från lite kaosartat. Jag har inte haft särskilt stora problem med det, utan snarare sett till att sköta mina jobb så bra som möjligt, och hjälpa till där jag kan, men det har varit en lite ansträngd atmosfär. Värdmamma tackade mig för hur lugn jag varit när vi gick till stationen, och gav mig pengar för att äta lunch ute. Noah sov fortfarande i vagnen, så jag satt utomhus under den mulna himlen och åt en kyckling- och pestopanini. Samtidigt lyssnade jag vidare på The Lord of the Rings. Det var toppenmysigt.

Till min panini fick jag sallad och tunna potatischips, och en nypressad apelsin- och äppeljuice!



Noahs små fossingar som inte lyckades riva loss regnskyddet (tack och lov)

Efter lunchen tog jag en sväng inom Tesco, och när jag kom ut hade Noah precis vaknat, och det hade börjat regna. Jag drog regnskyddet över hans vagn, men inte innan ungen hann dra av sig sina strumpor. Han tycker om att vifta med sina ben i luften när vi går på promenad, så jag fick kämpa lite för att lyckas fästa regnskyddet runt hans säte. Noah fnittrade förtjust och sparkade på det. Jag skyndade mig hem. Väl hemma åt Noah med god aptit av sin fisk och sina grönsaker (han är framför allt glad i palsternacka), innan vi lekte omkring i vardagsrummet. Senare på eftermiddagen tog vi ytterligare en promenad, när regnet slutat.

På kvällen överraskade mina Värdföräldrar mig med ännu ett par små presenter, för att tacka för mina insatser den senaste veckan. "Vi har blivit lite halvgalna över allting, men du har varit fantastisk och verkligen hjälpt till, och vi är så tacksamma över ditt lugn". De ursäktade också röran, eftersom det här även är mitt hem, och jag inte ska behöva känna mig inklämd på något vis. De gav mig en liten julmust från IKEA, daimchoklad, och ett presentkort till min favoritbutik LUSH. Har jag nämnt att de är underbara? Jag tror att mina ögon var stora som tefat - jag har ju bara gjort mitt jobb! Var väldigt förvånad, men det är så roligt att veta att jag faktiskt uppskattas och att jag gör ett bra arbete. Faktiskt rörande. Fnissade lite för mig själv när jag satt och åt den supergoda, vegetariska middag Värdpappa lagat till mig, samtidigt som jag tittade på finalen till The Great British Bake Off. Jag är glad att jag valde den här familjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar