tisdag 14 oktober 2014

Mys i regn och rusk

13 oktober 2014 

Mitt enda jobb idag var att städa lite i huset, något jag klarade av på ett par timmar efter en mindre sovmorgon. Jag åt lunch tillsammans med en glad bebis och Värdmamma. Vi lyssnade på musik samtidigt, något som Noah visar att han vill genom att peka på högtalaren. Enligt Värdmamma är han speciellt förtjust i de kända gay-ikonerna, och de dansade runt lite i köket till Lady Gaga. "That's fine, Noah, you can be whoever you want to be," sade Värdmamma och pussade honom på kinden. Noah fnittrade. Det gör mig så ofantligt glad - acceptans är vackert.

Höst i staden

Därefter gick jag iväg med min datorväska och gick in på ett av de lokala kaféerna. Jag slog mig ner på en lång soffa med en massa färgglada kuddar, beställde en chai latte, och satt sedan och pifflade med ungefär hälften av de saker jag planerat att piffla med. Utanför fönstren regnade det ordentligt, och mörkret föll på snabbare än förut. Det var en toppenmysig eftermiddag. Jag stannade flera timmar, men gick så småningom hem, delvis för att se premiären av Gotham. Jag såg inte klart det avsnittet (uppspelningen segade), och vet inte om jag kommer att följa den serien. Dels tittar jag på väldigt många redan, dels har jag faktiskt aldrig varit särskilt förtjust i Batman eller hans skurkinfesterade stad. Jonathan kanske gillar den mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar