tisdag 17 november 2015

Supermåndag

16 november 2015

Jag har jättesvårt att gå upp den här tiden på året - det är så mörkt och kallt och ogästvänligt? Det är så underbart varmt och gosigt och skönt i min säng? Jag vill inte resa på mig? Det här har resulterat i att jag måste stressa iväg, så nu har jag ställt mina alarm ännu tidigare på morgonen. Och det funkar! Går fortfarande inte upp förrän en halvtimme senare, men nu har jag den tiden att ligga och debattera uppstigning. Jag har överlistat mig själv.

Vi jobbar med Barnkonventionen på inriktningen, och jag satt idag och skrev det föredrag som jag ska ge i slutet av terminen. Riktigt nöjd faktiskt, och när jag lade fram det för min lärare blev han eld och lågor. Nästan bokstavligt talat, teaterlärare tenderar ju att vara lite överdramatiska. Det känns väldigt kul att han gillar mina argument och mitt sätt att tänka, och jag tror att jag kommer att vara riktigt stolt över mitt arbete. Framför allt skönt att jag får jobba själv, så att jag verkligen kan lägga ribban högt och göra ett arbete på min nivå.

Efter skolan satt jag med internatarna en lång stund under fikat. Spelade kort och gosade. Slet mig från det efter ett tag när jag lyckades övertala mig själv att gå och tvätta, och drog sedan på mig varma träningskläder och traskade ut i skogen. Tog en timmes promenad med soundtracket till musikalen Made In Dagenham i öronen. Det var så längesedan jag lyssnade på det nu, kul att återuppleva musikalbesöket från i våras!

Jag gick till kören ikväll igen, efter ungefär en månads frånvaro. Jag har varit borta så många måndagar, pga lov och resor osv. Det var riktigt roligt den första timmen att sjunga ordentligt igen! Den andra timmen blev jag ganska trött, men det var fortfarande kul. Framför allt ser jag fram emot att träffa min kör i London igen senare i veckan, jag saknar dem fortfarande, och våra sånger och stämmor! Kom hem och gjorde pojkarna sällskap i uppehållsrummet, och tittade på matchen Irland-Bosnien Hercegovina. Jag har varit på riktigt bra humör hela dagen, och det var ett passande, lagom engagerat avslut med mina mysar.

Testade dessutom en något mer i mitten bena och det naturliga, raka håret... Rätt okej ändå?

Tittar aldrig på fotboll ensam, men gillar att göra det i grupp med andra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar