tisdag 17 november 2015

Superlördag

14 november 2015

Har inte haft särskilt mycket att förtälja från den gångna veckan - har gått i skolan, hängt med polarna på internatet, och bara haft vanliga dagar. Inget festligt med andra ord. Den här lördagen däremot, massa att berätta!

Jag följde med pappa till simhallen på morgonen, som jag brukade göra för flera år sedan. Det var nu evigheter sedan jag simmade, men jag älskar det fortfarande! Minns tekniken från högskoleåren när jag faktiskt tränade simning, men hej, vad ovan kroppen var. Det var ändå fantastiskt att simma igen, jag har verkligen saknat det. När vi kom hem blev det en förmiddagsfrukost, och jag satt nöjt med det senaste numret från SOLO och en kopp te. En morgon som inte går att klaga på, med andra ord.

Jag fick i uppdrag att göra en favorit i repris, och baka två nya mascarponetårtor. Till kvällen kom nämligen vänner på middag. Superb förrätt, smarrig, grekiskinspirerad huvudrätt, och så tårta och kaffe på det. Det var en jättetrevlig kväll, som varade långt in på natten. Till sist var det bara jag, mamma, pappa, och Jonathan kvar, som dukade undan all disk. Här är en teori: väldigt mycket disk = väldigt bra kväll!

Dubblade receptet... 8 dl är inte lite vispgrädde, gudars!

Förrättsdukning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar