söndag 8 november 2015

Faktiska Edinburgh

1 november 2015

Den här morgonen sade jag och Bogdan tack och adjö till det mysiga Kinnettles Castle, och den trevliga servicepersonalen som jobbade där. Skottland bjöd till allas förvåning på strålande solsken, och vi åkte istället till dess huvudstad, Edinburgh.

Adjö, Kinnettles Castle, och tack för den här gången ♥

Där gick vi den långa, gemytliga Princes Street fram, för att ta oss till ett kafé där vi mötte upp med Bogdans vänner, Timmy och Rebecca. Vi fikade en stund med dem, och promenerade sedan vidare upp till det "historiska Edinburgh" och slottet, för att därifrån gå nerför den långa backen, The Royal Mile, i Edinburghs Old Town. Jag kände igen mig från när jag var där som yngre, men inte allting. Vi tog en sväng förbi huvudbyggnaden av Edinburghs universitet, som är arkitektur att beundra, och hittade sedan till en fantastiskt trevlig italiensk restaurang. Jag vet, jag äter alltid på italienska restauranger, om jag kan. Jag älskar det italienska köket. Kvällens middag serverades dessutom av en italiensk servitör som också talade mycket på italienska, och Bogdan och jag njöt av riktigt välgjord pasta, innan vi senare ute i den mörka kvällen hittade en taxichaufför som körde oss hem.

Edinburgh Old Town, ena änden av The Royal Mile

Förrättscocktails och förrätter, le om nom nom ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar