söndag 29 november 2015

Tisdagsmys

17 november 2015 

Tisdag = bra dag. Åtminstone idag. Jag hann i god tid till frukosten, vilket alltid är en seger, jag var till och med först på plats inför första lektionen. Eftersom jag får göra vad jag vill under den timmen satt jag och fixade väsentliga saker, som att betala hyran och skriva ut mina boardingkort till flyget imorgon. Smidigt att kunna göra det på skoltid.

Imorgon ska jag flyga till London igen, vilket jag pratade lite om med min amerikanske mattelärare. Han nickade gillande och sade att det ju blir ett perfekt sätt att ladda batterierna. Han avslutade konversationen med det extremamerikanska "Good deal!", nickade igen, och gick iväg. Min amerikanske mattelärare är en väldigt trevlig och underhållande person.

Efter middagen firade vi två av internatarna som fyllt år, i A-husets mycket mysigare kök. Frida och Karin hade bakat kladdkakor och vispat grädde, samt fixat kaffe. Det sistnämnda var jag extra tacksam för, för trots min lilla tupplur innan middagen var jag brutalt trött. Men jag var förstås tvungen att stanna uppe, inte bara för att packa, utan också för att tillsammans med pojkspolingarna se Sverige vinna över Danmark.

Happy Birthday-banér

Vi är alla fotbollsfans

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar