måndag 30 november 2015

Torsdagsglädje

26 november 2015

Haft en bra dag i skolan, bästa sedan jag kom tillbaka från London, och dagen blev sedan ännu bättre när jag och Hanna gick ner i C-köket och fick se en julgran! Jag vet att vissa (host host pappa host host) tycker att det är alldeles för tidigt, men jag blir så uppmuntrad av jul- och högtidsdekorationer. Det är så mörkt hela tiden nu (Vimmerby befinner sig under ett konstant molntäcke och ser aldrig ljuset mer), det finns ingen snö (trots att jag, likt ett barn, hoppas varje gång jag drar upp rullgardinen på morgonen), det är kallt på väg till och från skolan (även på de korta minuterna från internatet). Då piggar mysiga ljusdekorationer upp!


En selfie i morgondasket på väg till skolan

Julgran i vardagsrummet! Vi har också fått juldukar och adventsstjärnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar