fredag 2 oktober 2015

Ingenting särskilt

1 oktober 2015

"Oh mommy, oh daddy, I am a big ol' baddy! Oh mommy, oh daddy, I am a big ol' baddy..!" --- är vad jag har haft på hjärnan sedan imorse, för att Joey dansar in och säger det i något av tredje säsongens Vänner-avsnitt.

Hej oktober! Man kan tycka att det ska komma med en förändring i väder och vind, men inte direkt. Jag har inte behövt uppdatera min garderob, däremot går jag oftast i min stora halsduk till skolan, för då har jag alltid med mig en filt. Har så mycket läsning på schemat, och sitter ofta i biblioteket, så en filt (halsduk) känns behövligt.

En av två favorithalsdukar, denna från Accessorize
Dessutom te. Te är viktigt. Jag har gjort min termomugg fin med nagellack! (Vilket håller även i diskmaskinstvätt, har jag nyligen upptäckt). 
 
Denna torsdag har inte varit särskilt speciell, jag räknade matte, satt och skrev, satt och läste, gjorde dramaövningar, och umgicks med människor under tiden/däremellan. Hälsade på skogen, pratade med Johanna i feletonen, skajpade med Bogdan, och tittade vidare på The 100. Till min bestörtning har jag felaktigt fått för mig att tre säsonger finns och avslutats, men det är bara två. Tredje säsongen kommer visst inte förrän nästa år... Det hårda livet som tvserieälskare! Kan däremot berätta att hela första säsongen finns på Netflix, om du vill ta del av den. (Och det borde du. Välproducerad, välskriven, välagerad, och skådespelare av flera olika etniciteter. Vet att jag har sagt det förut, men det är så viktigt, så jag säger det igen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar