tisdag 13 oktober 2015

Fram och tillbaka

11 oktober 2015

Började dagen med frukost i godan ro, sedan ytterligare trädgårdsarbete. Tyvärr inget mer dra i murgröna, men jag fick dra i ogräs istället. Efter fika där vi återigen bekräftade att sockerkakstårtor är godast andra dagen, var det dags för mig och lillebror att åka igen. Vi bor ju numer på samma sträcka, så vi kunde ta samma tåg. Till ingens förvåning satt jag och tittade på MasterChef Australia, medan Jonathan satt bredvid och pluggade.

"I'm making an ant praline, something I never thought I'd hear myself say"- Rose

Jag kom fram till Vimmerby halv sju, och kånkade min tunga väska och min laptop uppför backen till affären, och kilade in för att köpa något enkelt att fixa till kvällsmat. Sedan fick jag kånka vidare uppför backen till skolan. Mina armmuskler lär definieras om jag varje vecka ska bära min laptop i handen upp och nerför de där backarna.

Jag blev insläppt av en av mina kompisar, som kom förbi dörren precis i tid att öppna för mig. Det var mysigt att komma tillbaka till internatet och gå ner i köket - där satt flera av mina vänner djupt inne i en omgång av Monopol. Jag tittade på och umgicks med dem en stund, men sedan kallade maten, och kvällen därefter var ganska lugn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar