tisdag 27 oktober 2015

Mattekarma och annat som piggar upp en fredag

23 oktober 2015

Jag har lyckats lösa min terribla naturkunskapslektion. Har ju verkligen haft problem med hur långsamt naturkunskapskursen gått fram, och jag blir frustrerad när jag inte får ut någonting givande av den. Eftersom det har pågått i två månader utan att bli bättre pratade jag om det med min lärare idag, som efter en dels fundering kom fram till en lösning. Jag ska få läsa naturkunskap 1b istället för 1a, självmant under samma lektionstid, och få jobba med mer avancerade uppgifter. Lättnaden och lyckan är total, frustrationen över den lektionen har verkligen fått mig att må dåligt. Känns toppen att kunna gå på höstlov och veta att jag får göra något roligare när jag kommer tillbaka!

Egentligen slutar jag efter lunchen idag, men eftersom matten har varit så givande den senaste tiden och eftersom jag missade två lektioner i början av veckan, så valde jag att gå på mattepasset idag också. Blev belönad av god karma på en gång, då min amerikanska mattelärare hade bakat chocolate chip cookies som han bjöd på. Så gulligt! Och mycket goda, dessutom.

Oatmeal chocolate chip cookie, om nom nom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar