tisdag 27 oktober 2015

Favoritmiddag och ny favoritfilm?

25 oktober 2015

Jag har flera favoriträtter ur min mammas repertoar, men en favorit sedan barnsben har varit hennes lasagne. Numera är jag ju vegetarian, så ikväll önskade jag en veggovariant. Vi lagade lasagnen precis som vanligt, men använda quornfärs istället för kött. Som vegetarian är quorn för övrigt en gudagåva.

Mysdukning med levande ljus och god sallad
Officiell om nom nom nom

Efter middagen tittade vi på en hyfsat ny film som pappa spelat in från någon av filmkanalerna. Han beskrev den för mig som "det verkar vara en tonårsvariant i stil med Måndag hela veckan", och även om det finns likheter finner jag ändå den här en film i sin egen rätt. Filmen var About Time, från 2013, med flera kända namn, om en rödhårig, tidsresande engelsman som försöker förbättra sitt liv. Första halvan av filmen är komisk och mysig, men det är den andra, något mer dramatiska halvan som stannar hos en och får en att reflektera på det uppenbara budskapet att "leva varje dag fullt ut".



1 kommentar: