måndag 26 oktober 2015

Brunch à Internatet

17 oktober 2015

Jag har planerat att stanna i Vimmerby den här helgen, eftersom några i mitt internathus tagit toppeninitiativet att baka tillsammans någon gång i månaden! Extremt peppigt. Förut i veckan bestämde vi oss för att den här första gången göra scones och chokladmuffins, och efter att ha pratat med köket fick vi ingredienser! Kökspersonalen tyckte att det var en jättebra idé att göra något mysigt som bakning tillsammans för att öka gemenskapen.

Vi samlades i köket vid tio i morse, åtta stycken som orkade gå upp så tidigt på helgen (hah), och satte igång. Jag ansvarade för den dubba satsen scones, som jag blev tvungen att lägga i små muffinsformar, eftersom vi inte hittade någon plåt som faktiskt passade i ugnen. De påminde lite om scollops/mussor, innan de bakades.

Scones innan ugnen

Uppdukat till brunch!

Chokladmuffin à la Twilight.

Det var en jättetrevlig start på dagen, och jag var så distraherad av hur glad jag var att jag faktiskt glömde bort min huvudvärk i ett par timmar. Woho! På eftermiddagen kom den dock tillbaka i full sving, och jag började dessutom känna mig nästan febrig. Till min irritation hade jag inte mycket annat att göra än att återvända till sängen och sova vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar