tisdag 27 oktober 2015

Höstmåndag med famo

26 oktober 2015

Jag ser hösten som uppdelad i två delar - den första, färgglada delen när man går omkring ute och naturen lyser och luktar underbart, och den andra, gråbruna delen när alla löv fallit av och man sitter inomhus och myser i en gosig filt. Jag älskar dem båda två, och har insett under dagen att hösten nog faktiskt är min favoritårstid.

Skogsstig strödd med lönnlöv - förmultnande löv luktar så gott?

Jag umgicks med farmor större delen av dagen, vi gick och handlade och lagade sedan en helt fantastisk vegetarisk gratäng till lunch. Efteråt bakade vi en av farmors typiska kladdkakor, och jag förlorade ett antal omgångar i kortspel. Det var (trots förlusterna) jätteroligt. Jag hittade också flera gamla foton, tidningsurklipp från mina födelsedagar, på lilla mig genom åren! Festligt att se hur man förändras.

Zucchini, tomat, aubergine, fetaost, och ägg
Titta vilken liten söt skitsak jag var - märk också när jag fick välja frisyr själv, och pannluggen försvann, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar