fredag 6 februari 2015

Fredagsmys med bebisar och ljus

6 februari 2015

Alohajj på dig. Denna fredag var det Samernas nationaldag. Jag uppmärksammade inte det mer än att jag råkade läsa det i min kalender. #themoreyouknow

Istället fick jag en timmes sovmorgon, och umgicks sedan med barnen större delen av dagen. Noah njöt av att få en massa uppmärksamhet inte bara från mig utan även från sina farföräldrar som är på besök från Sverige, och vi busade i vardagsrummet i flera timmar. Han hade sin vanliga musikklass på förmiddagen, och under den tiden kunde jag städa lite och välkomna matbudet från Tesco.

Lilla Annabelle börjar utvecklas lite mer och hon ser inte längre fullt så misstänksam ut!!! Faktum är att jag fick ett litet leende från tösen idag, och tro mig, hjärtat smälte. Värdmamma kom in i lekrummet med en gråtande bebis och bad mig passa henne (och Noah) i några minuter medan hon hämtade mjölk. Jag vaggade den lilla varelsen och klappade henne varsamt om huvudet, och fick henne att sluta gråta och somna. Värdmamma kom tillbaka upp med en förvånad min. "You must have the magic touch!" sade hon imponerad. Jepp, I'm Teia - super nanny! Jag kunde inte låta bli att bli påmind om Vänneravsnittet The One Where Emma Cries:




Värdpappa hade en spelning på kvällen, så jag hjälpte till att natta Noah, och fann kvällens godnattsaga allmänt underhållande. Värdmamma läste Mr Forgetful, som bjöd på charmig ironi. När Noah somnat hade jag jobbat färdigt för dagen, och engagerade mig i att flytta ljusslingorna i mitt rum. Lite förändring skadar ju inte, och jag ville lysa upp mitt skrivbord lite bättre. Så nu har jag en glasburkslampa som går att flytta efter behov, och de kulörta ljuslyktorna bor i fönstret. Har suttit här och tittat vidare på Merlin, och är allmänt nöjd. Mysfaktorn i mitt rum är på en mycket bra nivå.


Flyttade de färgglada kuberna från fönsterkarmen till skrivbordshyllan

Diamanterna från bokhyllan till glasburken

Och ljuslyktorna till fönsterkarmen. Där ler även Enheten 1.0 från sin ram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar