söndag 8 februari 2015

Sömn? Sömn. Också musik.

7 februari 2015

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag har inga foton från idag. Förlåt. Det beror främst på det här: jag sov större delen av dagen. Varför då, undrar du? Jo för att spädbarnet i huset hade partaj hela natten. Jag lyckades ju ändå sova ett gäng timmar på morgonen, så jag ska väl inte klaga - stackars Värdmamma har inte fått en blund. Men när jag frågade på morgonen vad de helst ville ha hjälp med idag - barnpassning eller hushållssysslor - fick jag svaret att badrummen samt barnrummet behövde städas, annars fick jag gärna gå och lägga mig igen om jag behövde det. En timme senare var jag totalt medvetslös, och förblev så ganska länge. Jag älskar min säng. Jag behövde inte oroa mig för gråtande bebisar heller, eftersom hela gänget var ute och åt lunch på stan. Dessutom sover Annabelle i regel väldigt bra under dagen...

När jag äntligen orkade gå upp var klockan närmare fyra på eftermiddagen, och jag attackerade de rum som skulle städas. Jag gjorde mig också fräsch och fin, och stod och sminkade mig när pappa tjingade till på Skajp. Jag har som vana att ha på något serieavsnitt när jag gör mig i ordning, så datorn och Skajp stod på. Min plan för kvällen var att åka till kyrkan (nähääää, skojar du? Dit åker du ju aaaaaaaldriiig!) för att titta på Melodifestivalens första deltävling. Svenska kyrkan visar den på storskärm, och det är superkul. Det var några år sedan jag såg det svenska programmet, dessutom. Och vad skulle jag annars göra en lördagskväll? Ja, egentligen skulle jag ha barnvaktat för en annan familj, men de avbokade mig igår. Så jag var ledig, och efter att ha utbytt några meningar med min käre far spurtade jag iväg till tåget. Lika lite som du blir förvånad över att jag skulle till kyrkan igen, lika lite lär det förvåna dig att läsa att jag var försenad. Jag är alltid försenad, är jag rädd. Men jag kom fram under det andra bidraget, så jag missade inte särskilt mycket. Stod och kommenterade låtarna och showen med Pim, Carina, och Kenneth, och hade allmänt toppenkul. Särskilt imponerad av bidragen kan jag inte påstå mig vara, men det spelar mindre roll. Gosade lite med Erik också, som tillsammans med en annan tjej började prata med mig om "Paradise Hotel". Jag satt där som en förvirrad guldfisk med ??? skrivet i ansiktet. "Är det en svensk serie? Tittar folk på sådant? Jag är en nörd, jag följer typ Doctor Who," förklarade jag, varpå en annan tjej vid bordet utbrast "Åh men det gör jag med!" Jag pratade med henne istället, och har nu en annan teaterintresserad bekanting. Woho!

Hällde i mig en mocha på vägen hem, och dansade fram snarare än gick. Den fantastiska månen lyste upp min väg och jag mimade passionerat till diverse låtar från min Spotify, som alla är mycket bättre än de Melodifestivalen bjöd på... När jag kom hem satte jag mig i köket och pratade någon timme med farföräldrarna. Nu är det seeeeeeeent och jag är trots mina extra sovtimmar under dagen redo att slå mig medvetslös igen. Min förhoppning är att jag ska komma i tid till gudstjänsten imorgon... Heh, önska mig lycka till!


(I brist på foton är här musikvideon till en av de glada låtar jag dansade hem till, featuring det sötaste monstret i musikvideons historia!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar