lördag 21 februari 2015

Fancy helgjobb

21 februari 2015

Så jag jobbar hela helgen, men inte med barnen! Värdmammas stråkkvartett spelar på en wedding expo i Billericay, och jag har i uppgift att svara på frågor från besökarna, dela ut informationsblad, och bara i allmänhet se till att de giftassugna inser att de inte kan ha ett bröllop utan Värdmammas eminenta stråkkvartett. Bort med jeans och t-shirt, fram med classy svart kjol och skjorta, och högklackade skor!

Stock Brook Manor som höll sin öppna dag för att visa hur deras bröllopsvenue ser ut
Fancy hall innan öppnandet

... Jag tyckte bara om den här bilden, violan lades undan i en kort paus

Det var riktigt roligt att göra någonting annat än att springa efter Noah och byta blöjor en dag, trots att det inte var riktigt så mycket folk som vi hade hoppats på. Jag kunde sitta ner eller stå och vagga på tårna, och fick hela tiden lyssna på suverän stråkmusik - How To Save A Life gör sig extra bra på fiol och cello!

Jag tog tåget in till stan på kvällen, Värdfamiljen skulle till Grandma and Granddad, och jag ville in till kyrkan för Melodifestivalen. Imponerades av den nya sången från soundtracket till Disneys Björnbröder som Jon Henrik Fjällgren bjöd på, och hjälpte när det var slut till att få undan folk och städa/ställa i ordning bord och stolar. Efteråt hängde jag med Pim och Emilia en lång stund, och vi skvallrade om livet i vanlig ordning.


Regn mot tågfönstret

Ensam i tunnelbanan

Den evigt pinsamma Filippa Bark




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar