lördag 14 februari 2015

Kyrkskoj & Komplimanger

11 februari 2015

Återigen en fotosammanfattning av jobbdagen med Noah:

Han älskar blixtlås. ÄLSKAR blixtlås. Så snart jag har min munkjacka ropar han förtjust "zip!" och drar sedan upp och ner mitt blixtlås i tio minuter. 

Glömde mössan på väg till kyrkgruppen, så jag slängde min halsduk runt huvudet.

Lek innan sång- och sagostund i kyrkan

Vi fick höra berättelsen om hur Elijah (the douche, som jag i tankarna kom att kalla honom) bevisade att hans Gud är den enda riktiga, då hans Gud besvarade Elijahs bön om att låta en trästock brinna. Elijah retade sedan de som trodde på andra gudomar. (Hence, the douche).

På kvällen åkte jag till en annan kyrka, Ulrika Eleonora, förstås, för veckans Ung i London. Då Alla Hjärtans Dag närmar sig bjöds det på kärleksmums som Sonny gjort i mängder, och Kristina hade en söt lek för oss. Vi fick alla varsin hjärtformad lapp att fästa med tejp på ryggen, och varsin tuschpenna. Sedan var det bar att gå runt och fylla varandras hjärtan med komplimanger. Även om man inte träffats förut finns det ju alltid någonting snällt att säga om någon. Som i Bambi-cirkeln, "kan man inte säga något snällt, säg inget alls". Jag minns för övrigt när vi gjorde en liknande grej i lågstadiet. Kvällen avslutades med mitt vanliga gäng som gick till en närliggande pub. 

Mitt hjärta, Alex skrev mitt namn, så det blev förstås bara JT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar