tisdag 10 februari 2015

Med bebisar i huset

8 februari 2015

Jag hade inte riktigt lyckats somna när klockan närmade sig halv två på natten, så när jag hörde att Noah började gråta uppe i sin säng, rusade jag uppför trappan utan eftertanke. Värdmamma har inte fått en blund på flera nätter, och jag tyckte att om möjligt så borde hon få sova. Efter att ha lugnat ner Nussa lite och bytt blöja på honom, lovade jag honom lite mer mjölk. Scenen i köket innehöll Värdpappa som sov på en stol, och Annabelle som sov i sin bebisstol. Det tog mig två timmar att få Noah att somna, han var ovanligt klängig och orolig, och det krävdes till slut ytterligare mjölk. Vid det laget hade Värdpappa lagt sig att sova på stengolvet i köket, med en hand om Annabelle, som måste ha gnytt lite grann... Jag kom i säng igen vid fyra på morgonen. 
Fantastiskt vårväder som lockade ut mig på promenad

När det blev morgon tvingade jag mig trots allt upp och kom så nästan i tid till gudstjänsten, där Kristina bjöd på en riktigt bra predikan. Efteråt umgicks jag med Erik, Pim, och Emilia i kaféet, och fick hjälp av Carina att hitta noter i rätt tonart inför mina musikalansökningar. På eftermiddagen fick jag dock erkänna mig besegrad, och åkte hem för att gå tidigt till sängs. 

Fika och plugg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar