söndag 15 februari 2015

Karnevalsöndag

15 februari 2015

 Enligt kyrkoåret börjar fastan, men först är det tydligen karneval. Så idag var det körrep på morgonen, och sedan öppnade vi gudstjänsten med den hurtiga What A Day. Damkören sjöng även den glada Cantate Domino, och vi sjöng alla den fantastiskt vackra An Irish Blessing. Plus ett flertal psalmer förstås. Michael pratade inspirerande om Kärlekens Väg. Efteråt delades det ut ballonger till alla och en var, och nere i salen serverades semlor (fastlagsbullar) till kyrkfikat. Det var toppentrevligt.

Ballongkalas i kyrkan!
Ballonger som rymt från intet ont anande barnahänder


 Efter att ha suttit kvar och skrivit dagbok långt efter att alla andra gått hem, min vanliga rutin, traskade även jag ut i solen och vidare söderut. Jag hoppade på tåget och åkte bort till mina gamla hemtrakter, i jakt på skrivböcker och en specifik modell av tröja. Hittade både en ny dagbok (har snart skrivit ut min nuvarande), ett flertal skrivböcker som jag dekorerat för mina kreativa alster, och precis en sådan modell av tröja som jag letade efter. På vägen hem lyssnade jag klart på Allegiant, och jag ska inte spoila någonting, men !!!! Trilogin har haft sina upp och ner-svängar, och ett flertal saker är stereotypiskt ungdomsdystopi, men slutet. Det kan vara ett av de bästa bokslut jag varit med om, jag blev både glatt förvånad och supernöjd och extremt inspirerad. Jag är väldigt glad att jag valde att lyssna vidare på boken, trots dess tröga mitt. Jag kan verkligen rekommendera att lyssna på den tack vare uppläsarna också, Emma Gavin, som läser de första två i serien (Divergent och Insurgent), och Aaron Stanford är båda fantastiska.

Tubperrong Edgware Road
Lite februarisol, och tjock notpärm

Kensington Symfoniorkester spelade inne i Westfield

Dekorerade mina nya skrivböcker hemma... Fina va? Här ska kreativiteten flöda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar