torsdag 14 maj 2015

Ösregn och TV

14 maj 2015

LÅNG DAG! Jag började med jobb 8.30-15.30, det gamla vanliga med supersöta bebisar, blöjbyte, matning, lekgrupp, och så vidare. Nussus är så fin när vi är på lekgruppen och Annabelle sover i vagnen, så snart jag säger "Ska vi gå och kolla att din syrra är okej?" marscherar han genast iväg till vagnen, kikar på henne, säger ett bestämt "Hyes!" och klappar henne lite på huvudet. Han är en mycket ansvarsfull storebror.

Så snart jag slutade slängde jag på mig kappa och mössa, gick ut genom dörren, och slog upp mitt paraply. Det ösregnade hela eftermiddagen, och jag var tvungen att ta mig till stan, då jag skulle på en intervju i närheten av Waterloo. Jag kom fram som en dränkt katt, men det gick bra ändå. ... Och jag inser nu i skrivande stund att jag ännu inte släppt bomben att jag för en månad sedan sade upp mig som nanny, och kommer att flytta från London i slutet av maj. Jag vill vara hemma i Sverige och jobba i sommar, och därefter väntar ett års studier på folkhögskola, något jag inte velat berätta innan planerna finaliserats. Anledningen till att jag gick på en jobbintervju idag är för att jag har en idé om att kanske arbeta i Edinburgh under teaterfestivalen som pågår där i augusti, mest för skojs skull. Vi får väl se vad som händer och fötter där.

Efter det äventyret gav jag mig ut i regnet igen, och tog mig till kyrkan, för dagens körövning. Vi övade uppe i kyrksalen, dels för akustikens skull, dels för att SVT var där. Programmet Landgång kommer att sända ett avsnitt i höst om Svenska Kyrkan i London, med fokus på vår husmor, Sonny, och har befunnit sig på kyrkan hela veckan för att få material. De kommer också att ha med ett inlägg om kören och vår fantastiska organist, Carina, och filmade därför vår övning ikväll, liksom vår extrainsatta övning i måndags. Vi ska snart på körresa till Stockholm för att göra två konserter där, och behöver all reptid vi kan få. Av just den anledningen muttrade några sångare om hur lång tid det tog för kameramännen att ljussätta kyrkan, och få det där klippet av att Carina öppnar pianot precis som de ville, men jag tyckte att det var kul. Jag pratade regissering och redigering med dem, och ställde frågor om vilken typ av kamera de använder. Nog måste man ta tillfället i akt, eh? Vi hade dessutom ganska gott om tid att sjunga igenom programmet för Stockholm, då vi lade till en extra halvtimme.

Tågselfie från en händelserik dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar